Wednesday, November 21, 2007

صيادلة الاسكندرية تفصل 6موظفين بعد كشفهم فساد


3 comments:

Dr.khaled said...

في موضوع الصيادلة مفيش صورة واضحة...ياريت لو تعيد رفعها..
....

لكن ..أنا أقولك الحق...المووضوع بتاع سقراطة أنا أول مرة أشوفه ...وفيه تجني كبير على المسلمين...

أنا معرفشي هي سقراطة اللي بتهاجم الحجاب...ولا الدستور اللي بتهاجمه...:)

وأنا برضه باعترض على كونها تعترض على فتاوى علماء المسلمين...وإنها ظالمة وجائرة...
اعتراضي برضه مش علشان هي مش مسلمة...
إنما لو فيه نقد موضوعي في صلب الكلام...ماشي...

وكمان أنا باعترض على اللي نشر المقال ده...ليها...في الدستور لأنه مفترض انه مسلم...بس بالرغم من ده بيسخر من أحاديث النبي-صلى الله عليه وسلم-

قصدي في الموضوع يا أستاذ شاكر...
إن ميحقش لسقراطة انها تتدخل في شئون المسلمين...
زي ما انا مش باتدخل في المشاكل اللي بتحصل بين القساوسة...في الكنيسة واللي انتشرت في الفترة الاخيرة بشدة...

أما عن القول ب (القبطي الحزين)...وكلام المواطنة وكده...

فأعتقد أنه لا أحد أكثر حزنا اليوم من المسلمين الملتزمين....
ببساطة شديدة جدا...
أنا
كطبيب...ملتحي...
بسهولة ممكن أي حد من ضباط أمن الدولة يعتقلني في أي وقت يحلو له...ويرميني في أي مكان هو عايزه...
بحجة الارهاب والحفاظ على الأمن والكلام اللي انت عارف ده...طبعا ده بالاضافة الى منعي مثلا من دخول نوادي الشرطة أو الجيش ..حتى لو كنت مدعو في حفلة هناك ومعايا الدعوة...
لكن ميقدرشي مثلا يعمل حاجة زي دي مع واحد مش مسلم..أو مع واحد مسلم مش ملتحي....
والمضايقات اللي بنتعرض ليها في الكلية والمستشفى..والشارع والمواصلات كتيرة...
وانت من اسكندرية..ويمكن تكون شفت حاجات من دي كتير...خصوصا ان اسكندرية فيها نسبة ملتحين مش قليلة...

على كل...نتمنى سماع صوتك دائماً
وشكرا جزيلا
كان فيه حاجة تانية في دماغي بس طارت....:)
يللا مش مهم

أنس عادل بندارى said...

يا خبر أبيض ياعم شاكر أخيرا عرفت مدونتك وبعدين فين مربع الحوار حبقى سعيد جدا لو حضرتك زرتى وعلقت عندى كمان
http://anasmodwn.blogspot.com/

Hosam Yahia حسام يحيى said...

كان موضوع جميل فعلا

انا اعجبت بيه جدا

بارك الله فيك

والصوره مش موجوده